0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Краш- тест Saturn Outlook (2007- 2009)

Thread: 2007 SATURN OUTLOOK 25861147 CRASH

Thread Tools
  • Show Printable Version
  • Display
    • Linear Mode
    • Switch to Hybrid Mode
    • Switch to Threaded Mode
  • 2007 SATURN OUTLOOK 25861147 CRASH

    Hi, I need to remove crash data (DTC B0052) from 2007 Saturn Outlook (USA) airbag module: 25861147, eeprom 95320.

    Last edited by audiotek; 3rd October, 2012 at 05:39 PM .

    attached. pass in PM.

    Bookmarks

    Bookmarks
    • Digg
    • del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Google
    • Technorati
    • Furl
    • Facebook
    • Reddit

    Posting Permissions

    • You may not post new threads
    • You may not post replies
    • You may not post attachments
    • You may not edit your posts
    • BB code is On
    • Smilies are On
    • [IMG] code is On
    • [VIDEO] code is On
    • HTML code is Off
    • Contact Us
    • Digital Kaos
    • Sitemap
    • Top

    vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) — vBulletin Mods & Addons Copyright © 2021 DragonByte Technologies Ltd.

    Digital Kaos does not condone any illegal operations, including obtaining premium tv for free. Digital Kaos does not accept responsibilty for the loss of any equipment used.
    Everything discussed on this forum is for experimental and educational purposes only. Use the information at your own risk.

    Статья в тему:  Видео краш- тестов Toyota Corolla

    Saturn Outlook XR AWD 2007 года (фото 1 из 44)

    Галерея автомобиля Saturn Outlook XR AWD 2007 года включает в себя 44 оригинальных изображения высокого качества.

    По этим изображениям вы можете ознакомиться с внешним видом автомобиля, узнать его особенности и отличительные черты, которые выделяют этот автомобиль Saturn от других автомобилей.

    А также вы можете скачать фотографии абсолютно бесплатно и использовать их как обои для рабочего стола с изображением автомобиля Saturn Outlook XR AWD 2007 года, нажав на иконку в правой нижней части изображения.

    Изображенный на фотографиях автомобиль был выпущен в 2007 году.

    Другие галереи Saturn Outlook

    Другие галереи Saturn 2007 года

    • 2013 КамАЗ-53949 Тайфун 4×4
    • 2009 Toyota Land Cruiser 200 Black Bison Edition Sports Line by Wald
    • 2005 Nissan Serena Autech Axis
    • 2020 Volkswagen Golf Style
    • 2011 Dodge Avenger R/T
    • 2018 Fiat Ducato Minibus
    • Страна: США
    • Годы работы: 1985 — 2010

    В 1985 году было основано подразделение американского машиностроительного концерна «General.

    Модели Saturn

    • Astra
    • Aura
    • ION
    • LS
    • LW
    • Outlook
    • Relay
    • SC
    • Sky
    • SL
    • SW
    • VUE

    Популярные галереи

    • Leyland National 11351/1R 1975 года
    • Mazda MX-3 1991 года
    • Nissan Actic Concept 2004 года
    • Pierce Dash CF 2011 года
    • Jaguar XKR-S 2011 года
    • Ginetta G4 Coupe 1963 года
    • Honda N-VAN Cool 2018 года
    • Chevrolet Caprice Sport Sedan 1969 года
    • Leyland Tiger TS8 Burlingham 1940 года
    • Hyundai Accent 2014 года
    • Mack NJU1 4×4 1941 года

    • О проекте
    • Условия оказания услуг
    • Политика конфиденциальности
    • Вакансии
    • Реклама
    • Партнеры
    • Контакты

    При использовании информации в электронном виде (интернет-сайт, электронный файл и т. п.) в каждом случае необходимо размещение активной гиперссылки на главную страницу Сайта или на страницу размещения соответствующего материала.

    Статья в тему:  Видео краш- тестов Hyundai Sonata (2006)

    Все замечания и вопросы по сотрудничеству направляйте по электронной почте: auto@vercity.ru.

    Обращаем ваше внимание на то, что изображения являются чьей-либо собственностью и добавлены посетителями сайта.

    Администрация сайта не располагает информацией о правомерности публикования этих материалов.

    Все изображения размещены в ознакомительных целях.

    2008 Saturn Outlook

    large SUV / 4-door SUV

    Crashworthiness

    Other available safety features

    • Standard daytime running lights
    • G

    Some ratings use a scale of Poor to Good. Others range from Basic to Superior.

    • Moderate overlap front
    • Side
    • Head restraints & seats

    Moderate overlap front

    Rating applies to 2007-09 models

    Tested vehicle: 2008 GMC Acadia SLE 4-door 4wd

    The GMC Acadia and Saturn Outlook were introduced in the 2007 model year. The Buick Enclave and Chevrolet Traverse were introduced in the 2008 and 2009 model years, respectively. The Outlook was discontinued after the 2009 model year.

    For the 2017 model year, the Acadia large SUV was renamed the Acadia Limited and sold when new only to fleets. The Acadia Limited shares no ratings with the 2017-18 GMC Acadia, redesigned for 2017, and the 2018 Buick Enclave and Chevrolet Traverse, redesigned for 2018. All three current models are now midsize SUVs.

    Action shot taken during the frontal offset crash test.

    The dummy’s position in relation to the steering wheel and instrument panel after the crash test indicates that the driver’s survival space was maintained very well.

    Smeared greasepaint indicates where the dummy’s head contacted the side curtain airbag during rebound.

    Intrusion into the driver’s space was minimal, and all leg and foot injury measures were low.

    Статья в тему:  Видео краш- тестов Land Rover Freelander (2002)

    Measures of occupant compartment intrusion on driver side

    Test IDCEF0813
    Footwell intrusion
    Footrest (cm)4
    Left (cm)6
    Center (cm)5
    Right (cm)4
    Brake pedal (cm)4
    Instrument panel rearward movement
    Left (cm)3
    Right (cm)3
    Steering column movement
    Upward (cm)-3
    Rearward (cm)-2
    A-pillar rearward movement (cm)1

    Driver injury measures

    Test IDCEF0813
    Head
    HIC-15168
    Peak gs at hard contactno contact
    Neck
    Tension (kN)0.9
    Extension bending moment (Nm)31
    Maximum Nij0.34
    Chest maximum compression (mm)23
    Legs
    Femur force — left (kN)2.6
    Femur force — right (kN)3.4
    Knee displacement — left (mm)2
    Knee displacement — right (mm)
    Maximum tibia index — left0.70
    Maximum tibia index — right0.44
    Tibia axial force — left (kN)1.1
    Tibia axial force — right (kN)2.3
    Foot acceleration (g)
    Left72
    Right55

    Rating applies to 2007-09 models

    Tested vehicle: 2008 GMC Acadia SLE 4-door 4wd with standard head curtain airbags for all three rows of seats and standard front seat-mounted torso airbags

    The GMC Acadia and Saturn Outlook were introduced in the 2007 model year. The Buick Enclave and Chevrolet Traverse were introduced in the 2008 and 2009 model years, respectively. The Outlook was discontinued after the 2009 model year.

    For the 2017 model year, the Acadia large SUV was renamed the Acadia Limited and sold when new only to fleets. The Acadia Limited shares no ratings with the 2017-18 GMC Acadia, redesigned for 2017, and the 2018 Buick Enclave and Chevrolet Traverse, redesigned for 2018. All three current models are now midsize SUVs.

    Статья в тему:  Краш- тест Jeep Grand Cherokee (2007- 2010), боковой удар

    Краш-тесты и рейтинг безопасности автомобилей

    Новый Honda Accord удостоен наивысшей оценки среди автомобилей D-класса по результатам краш-тестов EuroNCAP*, опубликованным сегодня

    Максимальную оценку Американского института дорожной безопасности при проведении так называемого лобового столкновения со смещением, а также за образцовую устойчивость кузова при боковом ударе и ударе в заднюю часть получили новый BMW 3 серии, а также мод

    Автомобиль Renault Megane последнего поколения получил пять звезд в краш-тестах по системе Euro NCAP

    Европейский комитет по проведению независимых краш-тестов EuroNCAP сейчас озабочен изменением методик испытаний

    На краш-тестах по системе NCAP в американском институте дорожной безопасности IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) 11 автомобилей 2008-2009 модельных годов получили высшую оценку за пассивную безопасность «Top Safety Pick»

    Южнокорейский внедорожник Kia Borrego получил высшую оценку – пять звезд при испытаниях на безопасность. Эксперты отмечают, что добиться таких результатов автомобилю помог высокий уровень оборудования, отвечающий за безопасность

    Автомобиль Lancia Delta модели на 2009 год получил пять звезд за защиту водителя и пассажира в краш-тестах EuroNCAP, сообщает пресс-служба Fiat

    В американском институте изучения дорожной безопасности IIHS провели краш-тесты 20-ти компактных моделей, моделируя столкновения на малой скорости

    В арсенале GM имеется ряд экономичных и компактных автомобилей, таких как Chevrolet Beat

    Американская государственная структура по дорожной безопасности The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) присудила новому седану Hyundai Genesis пять звезд по пассивной безопасности после краш-тестов по системе NCAP

    В американском институте дорожной безопасности IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) прошли плановые краш-тесты больших внедорожников 2009 модельного года GMC Acadia, Buick Enclave, Chevrolet Traverse, и Saturn Outlook

    Краш-тесты

    Краш-тест (крэш-тест, англ. crash test) — испытание дорожных и гоночных автомобилей на безопасность. Представляет собой умышленное воспроизведение дорожно-транспортного происшествия с целью выяснения уровня повреждений, которые могут получить его участники. Обычно для краш-теста в машину помещают манекен, оборудованный датчиками для замера повреждений.

    Статья в тему:  Краш- тест Ford Crown Victoria (2007- 2008), боковой удар

    Разгон автомобиля, как правило, осуществляют внешним мотором. Автомобиль раскрашивают специальным образом, чтобы было легче локализовать и измерить повреждения.

    Согласно современным европейским нормам за повреждения, полученные манекеном, снимаются баллы. По сумме баллов определяется степень безопасности.

    На сегодняшний день существует несколько различных организаций, занимающихся проведением краш-тестов:

    Saturn Outlook Rear End Crash Test

    Comments

    Not true for the rear end crash test. They are done by IIHS. A car is not destroyed in the process, since they just use the seat and head rest on a sled. More information is at http://www.iihs.org/ratings/head_restraints/head_restraint_info.html

    It is up to the manufacturer to provide the seat for the test, which GM has not done yet for the Lambda vehicles. My own measurement of the static criteria at a dealer shows a poor rating (too much room between the head and the headrest). I hope I am wrong, because I like the Outlook, but why buy a car that is not going to protect you in a rear crash? The Honda Pilot, for example, has the highest rating for rear crash protection.

    http://www.iihs.org/news/rss/pr070307.html»>Rear crash protection in SUVs, pickup trucks, & minivans: most of their seat/head restraints are marginal or poor

    I posted this same link on the Enclaveforum.net website as I would like GM to take notice and make a change immediately to their design for the Lambda trio. The linked news release explains it but essentially, if headrests do not adjust to fit a range of body sizes, then IIHS will not even test the subject vehicle.

    In this case, all 3 of the new GM CUV’s 2nd and 3rd row head restraints DO NOT ADJUST — thus, they fit only a portion of the human beings that will ride in those seats and cannot provide adequate protection in a rear end collision.

    Статья в тему:  Тест: Какая сторона вашего мозга доминирует больше всего

    IIHS will never test the GM CUV’s because of the poor headrest design — GM has apparently designed the seats with this fixed headrest feature in order to provide a flip/fold feature for the 2nd and 3rd rows.

    I heard from a Saturn customer service representative that GM will not be posting the rear crash test for the Saturn Outlook. My own measurements at a dearler show that it would receive a Poor rating. See the IIHS web site for the measurements they use.

    It is a shame that the Outlook and the other Lambda’s neglected the headrest issue. It is big deal for me since I know of someone who has been perminatly injured due to a rear end crash. I otherwise like the Outlook.

    As we wish for better news, it does not seem likely that GM would want to rush into publishing the Poor rating. For reference, here is the recent press release about the Taurus X that was released after the Outlook. Ford paid attention to the headrest geometry, paid for the testing, and now has the results to prove it.

    Ford SUV earns TOP SAFETY PICK

    ARLINGTON, VA — The 2008 Ford Taurus X, a midsize SUV, meets the criteria to win the Insurance Institute for Highway Safety’s TOP SAFETY PICK award. Winners of this designation afford superior overall crash protection among the vehicles in their class. To qualify for TOP SAFETY PICK, a vehicle must earn the highest rating of good in all three Institute tests — front, side, and rear — and be equipped with electronic stability control.

    Статья в тему:  Тест: проверка простого математического счета в уме

    I didn’t think it’s up to the automaker or GM — «The Institute buys the vehicles we crash test directly from dealers. We try to cover as much of the marketplace as we can, choosing vehicles to test that represent a range of manufacturers and the largest portions of new car sales.» IIHS FAQ. Maybe GM could pay the IIHS to have the Outlook tested and rated?

    The NHTSA has tested the ’07 Outlook and it got all 5 stars for front and side risk ratings and 4 stars on the rollover rating.

    That is true for the distructive test. The rear crash is a non-distructive test.

    «The device on which dynamic tests of seat/head restraints are conducted is a steel flatbed sled that runs on fixed rails. The sled is moved to simulate vehicle crash accelerations, recreating the forces on occupants inside vehicles during real-world crashes. The changing acceleration or deceleration over the time duration of a crash is referred to as a crash pulse, and the key aspect of a sled is that it can be programmed to produce specific crash pulses. To evaluate seat/head restraints, vehicle seats and their attached restraints are fixed to the sled, which is accelerated to simulate a stationary vehicle that’s rear-ended by another vehicle of the same weight going 20 mph. To accomplish this, compressed air is pumped into a special cylinder, thrusting a ram forward in a pre-programmed pattern of acceleration (crash pulse). Peak accelerationin the sled test is 10 g (5 g mean acceleration), and the duration is 91 ms.»

    Yeah, but isn’t it still up to the Insurance Institute, not the manufacturer, to do the testing for the IIHS rating?

    Статья в тему:  Лада Урбан 4х4: Практичный тест-драйв внедорожника Нива

    Saturn’s overall rear crash protection rating has been marginal at best (link).

    Ссылка на основную публикацию
    Статьи c упоминанием слов:
    Adblock
    detector