Краш- тест Kia Amanti (2007- 2009)
CARPEDIA — ежедневный автомобильный журнал
Краш-тесты
Краш-тест Kia Amanti
Общий рейтинг:
Лобовой удар со смещением:
Боковой удар:
Легенда: уровень защиты =Хороший
=Приемлемый
=Посредственный
=Слабый
Вес: 3,909 lbs.
Двигатель: 3.8 L V6
Комплектация:
» Side airbags: front and rear head curtain airbags and front and rear seat-mounted torso airbags
» Electronic stability control
» ABS
Каркас безопасности | Защита | Restraints/dummy kinematics | |||
Голова/шея | Грудь | Нога, лев. | Нога, прав. | ||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Injury measures | Head protection | Structure/safety cage | |||
Head/neck | Torso | Pelvis/leg | |||
Driver | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Rear passenger | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
The Kia Amanti was re-engineered for the 2007 model year, including the installation of a new engine. Frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Kia as part of frontal crash test verification.
Restraints/dummy kinematics
Dummy movement was well controlled. After the dummy moved forward into the airbag, it rebounded into the seat without its head coming close to any stiff structure that could cause injury.
Injury measures
Measures taken from the head, neck, and chest indicate low risk of injuries to these body regions in a crash of this severity. Forces on the right tibia indicate that injuries to the lower leg would be possible.
The Kia Amanti was re-engineered for the 2007 model year, including the installation of a new engine.
Injury measures
Driver — Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.
Rear passenger — Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.
Head protection
Driver — The dummy’s head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the roof and a side airbag that deployed from the seat.
Rear passenger — The dummy’s head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the roof and a side airbag that deployed from the seat.
Модельный год: 2006
Год проведения теста: 2006
Организация, проводившая тест: NHTSA
Kia Seltos в краш-тестах ANCAP: слабая боковина, плохие подголовники и другие проблемы
В начале следующего года на российский рынок выйдет новый относительно доступный кроссовер Kia Seltos. Интересно как у него с безопасностью? Версия для рынков Австралии и Новой Зеландии прошла типовые краш-тесты в лаборатории ANCAP.
Независимая организация ANCAP – это австралийско-новозеландское крыло Euro NCAP, и программа испытаний здесь в части краш-тестов полностью повторяет европейскую (по состоянию на конец этого года). В списке последних новинок, разбитых ANCAP, наше внимание привлёк Kia Seltos, ведь он в независимых испытаниях ещё не участвовал, а интерес к этой машине в нашей стране огромный.
Итак, не будем томить: Seltos получил пять звёзд итогового рейтинга, и большая заслуга в этом хорошо работающей системы автоматического аварийного торможения (AEB), которая в Австралии и Новой Зеландии входит в базовую комплектацию этого кроссовера вместе с шестью подушками безопасности.
Увы, при хорошей общей оценке натурные краш-тесты выявили несколько досадных недочётов «корейца». Так, при фронтальном ударе на скорости 64 км/ч о деформируемый барьер, установленный с 40-процентным смещением, защита правой ноги водителя была оценена как слабая (коричневый уровень опасности) из-за сильной деформации кузова в районе педали акселератора и риска получения тяжёлых травм и увечий. В этом же тесте на шее манекена, имитировавшего 10-летнего ребёнка на заднем сиденье, датчики зафиксировали критический красный уровень нагрузок – перелом гарантирован.
При фронтальном ударе на скорости 50 км/ч о бетонную стену выявлено подныривание взрослого пассажира пятого перцентиля (рост – 150 см, масса – 50 кг) на заднем сиденье, из-за чего оценка области таза оказалась неудовлетворительной – красный, смертельный уровень опасности.
Боковой удар о столб выявил пограничный оранжевый уровень нагрузок в области грудной клетки водителя, означающий риск получения ушибов и переломов.
Наконец, геометрическая оценка задних подголовников оказалась неудовлетворительной – красный уровень опасности.
Не слишком ли много проблем для пяти звёзд? Политика всех NCAP-комитетов сейчас такова, что приоритет отдаётся системам активной, а не пассивной безопасности, но это не мешает нам тщательно всматриваться в протоколы испытаний и делать свои выводы.
2009 Kia Amanti
large car / 4-door sedan
Crashworthiness
- G
Some ratings use a scale of Poor to Good. Others range from Basic to Superior.
- Moderate overlap front
- Side
- Head restraints & seats
Moderate overlap front
Rating applies to 2007-09 models
Tested vehicle: 2007 Kia Amanti GLS 4-door
The Kia Amanti was re-engineered for the 2007 model year, including the installation of a new engine. Frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Kia as part of frontal crash test verification.
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTF0701 |
---|---|
Footwell intrusion | |
Footrest (cm) | 7 |
Left (cm) | 12 |
Center (cm) | 14 |
Right (cm) | 11 |
Brake pedal (cm) | 11 |
Instrument panel rearward movement | |
Left (cm) | 3 |
Right (cm) | 5 |
Steering column movement | |
Upward (cm) | 1 |
Rearward (cm) | 3 |
A-pillar rearward movement (cm) | 2 |
Driver injury measures
Test ID | VTF0701 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 43 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.1 |
Extension bending moment (Nm) | 10 |
Maximum Nij | 0.26 |
Chest maximum compression (mm) | 27 |
Legs | |
Femur force — left (kN) | 4.9 |
Femur force — right (kN) | 2.7 |
Knee displacement — left (mm) | 3 |
Knee displacement — right (mm) | |
Maximum tibia index — left | 0.59 |
Maximum tibia index — right | 0.93 |
Tibia axial force — left (kN) | 1.4 |
Tibia axial force — right (kN) | 4.2 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 94 |
Right | 113 |
Rating applies to 2007-09 models
Tested vehicle: 2007 Kia Amanti 4-door with standard front and rear head curtain airbags and standard front and rear seat-mounted torso airbags
The Kia Amanti was re-engineered for the 2007 model year, including the installation of a new engine.
View of the vehicle and barrier just after the crash test.
View of the vehicle after the crash with doors removed, showing the side airbags and damage to the occupant compartment.
Smeared greasepaint shows where the driver dummy’s head was protected from being hit by hard structures by the side airbags.
Smeared greasepaint shows where the rear passenger dummy’s head was protected by the side airbags.
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | CES0716 | |
---|---|---|
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) | -2.0 | |
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline. |
Driver injury measures
Test ID | CES0716 |
---|---|
Head HIC-15 | 197 |
Neck | |
Tension (kN) | 1.0 |
Compression (kN) | 0.4 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 34 |
Lateral force (kN) | 1.7 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 43 |
Average deflection (mm) | 32 |
Maximum deflection rate (m/s) | 4.40 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.78 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 2.3 |
Acetabulum force (kN) | 1.9 |
Combined force (kN) | 4.2 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.4 |
L-M moment (Nm) | 64 |
A-P moment (Nm) | 42 |
Passenger injury measures
Test ID | CES0716 |
---|---|
Head HIC-15 | 84 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.6 |
Compression (kN) | 0.2 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 13 |
Lateral force (kN) | 0.8 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 42 |
Average deflection (mm) | 33 |
Maximum deflection rate (m/s) | 3.23 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.78 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 0.9 |
Acetabulum force (kN) | 3.4 |
Combined force (kN) | 4.1 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.4 |
L-M moment (Nm) | 59 |
A-P moment (Nm) | -38 |
Head restraints & seats
Seat type: Power leather seats AHR
Seat type | Power leather seats AHR |
---|---|
Geometry | |
Backset (mm) | 42 |
Distance below top of head (mm) | 36 |
Seat design parameters | |
Pass/fail | Fail |
Max T1 acceleration (g) | 10.7 |
Head contact time (ms) | 73 |
Force rating | 2 |
Neck forces | |
Max neck shear force (N) | 138 |
Max neck tension (N) | 470 |
End of main content
Broadcast-standard video, remote interviews and media info
An educational resource for students and teachers
Current and past issues of our newsletter
The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) is an independent, nonprofit scientific and educational organization dedicated to reducing deaths, injuries and property damage from motor vehicle crashes through research and evaluation and through education of consumers, policymakers and safety professionals.
The Highway Loss Data Institute (HLDI) shares and supports this mission through scientific studies of insurance data representing the human and economic losses resulting from the ownership and operation of different types of vehicles and by publishing insurance loss results by vehicle make and model.
©1996- , Insurance Institute for Highway Safety, Highway Loss Data Institute, 501(c)(3) organizations | Copyright information and privacy policy
Base 4dr Sedan
2007 Kia Amanti Crash Test Ratings
IIHS Frontal Offset Crash Test Ratings
IIHS rates vehicles good, acceptable, marginal, or poor based on performance in high-speed front and side crash tests plus evaluations of seat/head restraints for protection against neck injuries in rear impacts.
- Good
- Acceptable
- Marginal
- Poor
- N/A
NHTSA CAMPAIGN ID:
RECALL DATE:
SUMMARY
CONSEQUENCES
REMEDY
COMPONENT AFFECTED
NOTES
More Amanti Information
- All Model Years
- Amanti News
- For Sale
- Book Values
- Kia Dealers
2007 Kia Amanti trims (1) Base 4dr Sedan —>
(Base) 4dr Sedan
MSRP | $25,495 |
Engine | 3.8L V-6 |
MPG | 19 city / 26 hwy |
Explore Build & Price
- Facebook Share
- Twitter Share
- Tumblr Share
- Twitch Share
- Flipboard Share
- Instagram Share
- Newsletter Share
- Youtube Share
- RSS Share
We Obsessively Cover The Auto Industry
Hi! We notice you’re using an ad blocker. Please consider allowing Autoblog.
We get it. Ads can be annoying. But ads are also how we keep the garage doors open and the lights on here at Autoblog — and keep our stories free for you and for everyone. And free is good, right? If you’d be so kind as to allow our site, we promise to keep bringing you great content. Thanks for that. And thanks for reading Autoblog.
Here’s how to disable adblocking on our site.
- Click on the icon for your Adblocker in your browser. A drop down menu will appear.
- Select the option to run ads for autoblog.com, by clicking either «turn off for this site», «don’t run on pages on this domain», «allow this site» or similar. The exact text will differ depending on the actual application you have running.
- Refresh the Autoblog page you were viewing. Done!
Done!
Hey again!
You still haven’t turned off your adblocker or allowed our site. It only takes a few seconds.
Краш тест Киа Маджентис
Киа Маджентис является седаном класса D (по европейской классификации). Производится в Южной Корее компанией Киа Моторс. Киа Маджентис встал на конвейер в 2001 году, заменив устаревший по всем статьям Киа Кларус. Автомобиль завоевал хорошую репутацию у экспертов и покупателей из-за своей надежности и простоте в обслуживании. Этому поспособствовал двигатель и КПП, которые были лицензионными копиями агрегатов Мицубиси. Новое поколение этого автомобиля дебютировало в 2005 году. Все лицензионные агрегаты были заменены аналогами корейского производства, увеличилась мощность двигателя, автомобиль стал безопаснее для пассажиров и пешеходов. Через 3 года был проведен рестайлинг, в результате которого как изменился внешний вид машины, так и интерьер салона.
Третье поколения был впервые показан широкой публике на моторшоу в Нью-Йорке, в 2010 году. Благодаря необычного, яркого дизайна от Питера Шрайера автомобиль стал еще более популярным и выпускается, по сей день.
Специалисты организации EuroNCAP провели краш-тесты KIA Magentis, по результатам которых автомобиль продемонстрировал посредственные следующие показатели.
Фронтальный удар
Во время первого испытания одна из подушек безопасности (у пассажира, сидящего спереди) не сработала. Манекен подвергся мощному деструктивному влиянию, а датчики зафиксировали травмы и перегрузки, летальные для человека. Второй манекен, закрепленный на месте водителя, тоже пострадал из-за критического смещения всех педалей. Кроме того, жесткий пластик верхней панели нанес ущерб коленей и бедер обоих имитаторов человека. Представители компании Kia заявили, что исправят недочеты и предоставят улучшенный автомобиль для нового краш-теста. Второе испытание машина выдержала достойнее. Все подушки безопасности раскрылись в штатном режиме, но педали снова сместились больше, чем положено. Итог — 28 баллов.
Боковой удар
Краш-тест KIA Magentis от EuroNCAPна безопасность пассажиров при боковом ударе был успешно пройден без нареканий. Результат — 32 балла.
Авария с участием пешехода
Это испытание автомобиль прошел с трудом. Передний бампер и капот нанесли ног манекена сильные травмы, хотя голова пострадала меньше, что и позволило машине набрать 3 балла.
Краш-тест Киа Маджентис видео
А как вы оцениваете безопасность данного автомобиля?
Полезная информация? Сохраните у себя, чтобы не потерять