2 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Краш-тест 2015 Scion FR-S

2015 Scion FR-S

small car / 2-door hatchback

Crashworthiness

Crash avoidance & mitigation

  • G

Some ratings use a scale of Poor to Good. Others range from Basic to Superior.

  • Small overlap front: driver-side
  • Moderate overlap front
  • Side
  • Roof strength
  • Head restraints & seats

Small overlap front: driver-side

Rating applies to 2014-16 models built after December 2013

Tested vehicle: 2014 Scion FR-S 2-door

The Scion FR-S and Subaru BRZ were introduced in the 2013 model year. Beginning with 2014 models built after December 2013, energy absorbing foam was added to left knee bolster and a structural change adjacent to the left part of the firewall was made to improve occupant protection in small overlap frontal crashes. (Information about when a specific vehicle was manufactured is on the certification label typically affixed to the car on the driver door or adjacent B-pillar.) The tested FR-S was built after these changes had been made on the assembly line.

The Scion FR-S was renamed the Toyota 86 beginning with the 2017 model year as Toyota discontinued the Scion nameplate.

Action shot taken during the small overlap frontal crash test.

The dummy’s position in relation to the door frame, steering wheel, and instrument panel after the crash test indicates that the driver’s survival space was not maintained well.

During the crash, the dummy’s head contacted the frontal airbag but then mostly slid off the left side. The inflated portion of the side curtain airbag did not extend far enough forward toward the A-pillar.

Intrusion of the door hinge pillar and instrument panel contributed to a moderate risk of injury to the left lower leg.

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test IDCEN1423
Lower occupant compartment
Lower hinge pillar max (cm)31
Footrest (cm)28
Left toepan (cm)17
Brake pedal (cm)14
Parking brake (cm)
Rocker panel lateral average (cm)20
Upper occupant compartment
Steering column
Upper hinge pillar max (cm)18
Upper dash (cm)13
Lower instrument panel (cm)16

Driver injury measures

Test IDCEN1423
Head
HIC-1571
Peak gs at hard contactno contact
Neck
Tension (kN)0.8
Extension bending moment (Nm)5
Maximum Nij0.20
Chest maximum compression (mm)22
Femur (kN)
Left4.5
Right1.6
Knee displacement (mm)
Left9
Right3
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left2
Right
Maximum tibia index
Left0.97
Right0.72
Tibia axial force (kN)
Left4.8
Right2.1
Foot acceleration (g)
Left103
Right45
Статья в тему:  Новые BMW X3, Honda Civic Type-R и Mercedes-Benz S Класс. Шпионские фото

Moderate overlap front

Rating applies to 2013-16 models

Tested vehicle: 2013 Scion FR-S 2-door

The Scion FR-S and Subaru BRZ were introduced in the 2013 model year. The Scion FR-S was renamed the Toyota 86 beginning with the 2017 model year as Toyota discontinued the Scion nameplate.

Названы самые безопасные автомобили года по версии IIHS

Автопроизводители считают методику Страхового института чрезмерно строгой (мол, реальность не так жестока), но оттого награда Top Safety Pick для них только ценнее. Премия IIHS — эффектный инструмент рекламы и пиара.

Подводя итоги года, Страховой институт безопасности на дорогах США (IIHS) с удовлетворением отметил: по сравнению с 2013-м количество автомобилей, достойных наград Top Safety Pick+ и Top Safety Pick, выросло с 39 до 71. И что особенно отрадно, на 11 машин увеличилось число призёров в высшей лиге TSP+. Это при том что требования ужесточились: введён фронтальный краш-тест с малым перекрытием, изменены стандарты для систем предотвращения аварий с функцией автоматического торможения. В таблице приведён сводный рейтинг IIHS: 33 супергероя и 38 богатырей.

Сегменты по классификации IIHSНаградаМодельКраш-тест с малым перекрытиемПредотвращение фронтального столкновения (в баллах от 0 до 6)
Субкомпактный классTSPChevrolet Sparkприемлемоникакой (0)
TSPHonda Fitприемлемоникакой (0)
Компактный классTSP+Lexus CT 200hхорошопродвинутый (3)
TSP+Mazda3хорошопродвинутый (2)
TSP+Subaru Imprezaхорошолучший (6)
TSP+Subaru XVхорошолучший (6)
TSP+Toyota Priusприемлемопродвинутый (2)
TSPChevrolet Voltприемлемобазовый (1)
TSPDodge Dartприемлемоникакой (0)
TSPFord C-Max Hybridприемлемоникакой (0)
TSPFord Focusприемлемоникакой (0)
TSPHonda Civic (двухдверка)хорошоникакой (0)
TSPHonda Civic (четырёхдверка)хорошобазовый (1)
TSPHyundai Elantra (седан)приемлемоникакой (0)
TSPKia Soulхорошоникакой (0)
TSPMini Cooper Countrymanхорошоникакой (0)
TSPMitsubishi Lancerприемлемоникакой (0)
TSPScion FR-Sприемлемоникакой (0)
TSPScion tCприемлемоникакой (0)
TSPSubaru BRZприемлемоникакой (0)
TSPSubaru WRXхорошоникакой (0)
TSPVolkswagen Golf (четырёхдверка)хорошобазовый (1)
TSPVolkswagen GTI (четырёхдверка)хорошобазовый (1)
Среднеразмерные автомобили по умеренной ценеTSP+Chrysler 200хорошолучший (5)
TSP+Mazda6приемлемопродвинутый (2)
TSP+Subaru Legacyхорошолучший (6)
TSP+Subaru Outbackхорошолучший (6)
TSP+Toyota Camryхорошопродвинутый (4)
TSP+Toyota Prius Vхорошопродвинутый (3)
TSPChevrolet Malibuхорошобазовый (1)
TSPFord Fusionприемлемобазовый (1)
TSPHonda Accord (двухдверка)хорошобазовый (1)
TSPHonda Accord (четырёхдверка)хорошобазовый (1)
TSPHyundai Sonataприемлемобазовый (1)
TSPKia Optimaприемлемоникакой (0)
TSPNissan Altimaприемлемоникакой (0)
TSPVolkswagen Jettaхорошобазовый (1)
TSPVolkswagen Passatприемлемоникакой (0)
Среднеразмерные автомобили премиум-классаTSP+Acura TLXприемлемолучший (6)
TSP+Audi A3хорошопродвинутый (3)
TSP+BMW второй сериихорошопродвинутый (4)
TSP+Infiniti Q50приемлемолучший (6)
TSP+Volvo S60хорошолучший (5)
TSP+Volvo V60хорошолучший (5)
TSPLincoln MKZприемлемобазовый (1)
Полноразмерные автомобилиTSPToyota Avalonхорошобазовый (1)
Полноразмерные автомобили премиум-классаTSP+Acura RLXхорошопродвинутый (3)
TSP+Hyundai Genesisхорошолучший (6)
TSP+Infiniti Q70хорошолучший (5)
TSP+Lexus RCхорошопродвинутый (4)
TSP+Mercedes-Benz E-Classхорошолучший (6)
TSP+Volvo S80хорошолучший (5)
Компактные кроссоверыTSP+Honda CR-Vхорошолучший (5)
TSP+Mаzda CX-5хорошопродвинутый (2)
TSP+Mitsubishi Outlanderхорошопродвинутый (3)
TSP+Subaru Foresterхорошолучший (6)
TSPMitsubishi ASXприемлемоникакой (0)
TSPNissan Qashqaiхорошобазовый (1)
TSPToyota RAV4хорошоникакой (0)
Среднеразмерные кроссоверыTSP+Toyota Highlanderприемлемопродвинутый (3)
TSPChevrolet Equinoxхорошобазовый (1)
TSPGMC Terrainхорошобазовый (1)
TSPNissan Pathfinderхорошоникакой (0)
Среднеразмерные кроссоверы премиум-классаTSP+Acura MDXхорошопродвинутый (3)
TSP+Lexus NXхорошопродвинутый (4)
TSP+Mercedes-Benz M-Classхорошолучший (5)
TSP+Volvo XC60хорошолучший (5)
TSPInfiniti QX60хорошобазовый (1)
МинивэныTSP+Toyota Siennaприемлемопродвинутый (3)
TSPHonda Odysseyхорошобазовый (1)
TSPKia Sedonaхорошобазовый (1)

В табели мы видим абсолютное доминирование «японцев». Больше всего высших наград за ударопрочность собрали Subaru и Toyota. Марки получили равное количество премий: по пять TSP+ и по две TSP. Но Плеяды всё же выступили сильнее — у их суперотличников лучшая защита при фронтальном ударе. (Интересно, что у моделей WRX и BRZ она никакая.) Четыре «пика с плюсом» заслужила Volvo. Далее идут Mazda, Acura и Lexus с тремя TSP+, у Infiniti и Мерседеса — по два.

Краш-тест по-китайски: самые опасные авто из Поднебесной, продающиеся в России

Потому как, скажем, активно продающийся у нас дешевый (от 370 000 рублей) седан FAW V5 является, согласно тестам C-NCAP, одним из самых небезопасных автомобилей. Он заработал всего 30 баллов, то есть двойку с минусом. Удар о жесткий барьер со 100-процентным перекрытием автомобиль прошел более-менее удачно, а вот остальные результаты внушают священный трепет. Защита шеи и головы при лобовом ударе с 40-процентным перекрытием – 0 из 4. Защита груди при боковом ударе – 0 из 4. Защита от хлыстовых ударов – 1,64 из 4 (худший показатель). Согласитесь, поклонникам продукции «первого автомобильного завода» есть о чем задуматься.

Еще один провальный автомобиль – кроссовер DongFeng Joyear. У нас, правда, он пока не продается, но марка DongFeng официально вышла на рынок и Joyear имеет неплохие шансы появиться в модельном ряду. И тем, кто будет задумываться о его покупке, стоит знать, что в тесте C-NCAP он получил 42,3 балла и три звезды. Шансов остаться в живых после лобового удара с 40-процентным перекрытием на этом автомобиле немного. Защита шеи, головы и груди – 1,03 балла из 4.

Среди двоечников и известные в России Lifan Brees (16,0 балла и 2 звезды), Lifan Solano (33,4 балла и 3 звезды). При чем первый били еще в 2008 году по самой щадящей методе, а второй в 2010 со средней жесткости подходом. Так что если по гамбургскому счёту, то эти звезды еще надо делить и вычитать.

Но насколько, спросите вы, полны, объективны и независимы китайские методики и собственно испытатели? Давайте разбираться.

Почти европейский подход

Сначала о независимости. C-NCAP – государственная структура. Машины для тестов она закупает самостоятельно через дилерские сети, как это принято в Европе и США. Производители не имеют прямого влияния на C-NCAP, что косвенно подтверждается не самыми высокими результатами отдельных испытуемых.

А сам применяемый стандарт краш-тестов, как видно из названия, основан на «том самом» методе NCAP, хотя и не лишен национальных особенностей. C-NCAP (первая буква – от China, англоязычного варианта названия страны) – самый молодой, он появился только в 2006 году, хотя история китайского автопрома уходит корнями в 50-е годы, когда на заводе FAW стали выпускать лицензионные советские грузовики. Важно, что сейчас автомобили в Китае тестируют по протоколу уже в третьей редакции 2012 года, которая стала заметно жестче, чем первые две – 2006 и 2009 годов. И упомянутые выше FAW V5 и DongFeng Joyear «били» именно по нему.

Первый тест – удар о жесткое препятствие со 100-процентным перекрытием на скорости 50 км/ч. На передних сиденьях находятся два мужских манекена, на втором ряду слева – женский, а справа – манекен 3-летнего ребенка.

Второй тест гораздо ближе к реальности – машину разбивают на скорости 64 км/ч о деформируемое препятствие с 40-процентным перекрытием, как в стандарте IIHS. Спереди находятся двое «мужчин», сзади – одна «женщина», а вот «ребенка» уже нет.

Третий тест имитирует боковое столкновение, когда аккурат в середину левой стороны корпуса на скорости 50 км/ч «влетает» тележка с деформируемым барьером. В салоне при этом находится только водительский мужской манекен.

Четвертый тест призван оценить, насколько кресла автомобиля защищают водителя и переднего пассажира от хлыстовых травм шеи. Сзади в автомобиль на скорости 15,65 км/ч въезжает тележка. В водительском манекене находится специальный датчик для оценки возможных шейных травм. Есть еще пятый тест, определяющий расход топлива автомобиля, но к безопасности он не относится и на рейтинг не влияет.

В сумме автомобиль может получить максимум 62 балла. Каждый из трех разрушительных тестов дает до 18 баллов (в сумме 54) и еще 4 балла можно заработать на тесте с хлыстовым ударом. Лампочка, напоминающая о необходимости пристегнуть ремень, дает 1,5 балла, а крепление для детского кресла ISOFIX – 0,5 балла. Дополнительно по 1 баллу автомобиль получает за наличие боковых подушек безопасности и системы ESC. «Звездный» рейтинг C-NCAP рассчитывается так: более 60 баллов – 5+; 52-60 – 5; 44-52 – 4; 36-44 – 3: 28-36 – 2; менее 28 – 1.

«Отличники» и «хорошисты»

И о реальной жесткости принятых методик можно судить хотя бы потому, что, по информации официального сайта c-ncap.org, несмотря на огромный выбор чисто китайских моделей на местном рынке, проходить тестирование по «взрослой» методике решаются немногие их производители.

Из девяти прошедших испытания в 2013 году только три – местные марки. При этом все зарубежные модели, продающиеся на местном рынке, «тестятся», за редким исключением, в обязательном порядке (и всегда получают по пять звёзд, так что никаких сенсаций). Но российскому потребителю повезло. Некоторое количество предлагаемых ему авто все-таки прошли краш-тесты. Из них по последней – строгой методе – четыре:

FAW V5 30,5 балла и 2 звезды

Lifan X60 и FAW Oley 44,6 и 40,8 балла соответственно и 4 звезды

«Четырехзвездный» Lifan X60 неплохо продается в России. Kolesa.Ru определили, чем привлекает наших автолюбителей кроссовер стоимостью «чуть дороже «Жигулей»».

Geely GX7 / Emgrand X7 50,3 балла и 5 звёзд

Еще три модели испытывались в 2010-2011 годах по более мягким стандартам, и их «большие» звезды вызывают некоторое сомнение:

Great Wall Coolbear 43,9 балла и 4 звезды

FAW Besturn B50 41,8 балла и 4 звезды

Geely Emgrand 46,8 балла и 5 звёзд

А буквально на днях стало известно, что 54,5 балла и 5 звезд получила еще одна машина из Поднебесной – модель J4 компании JAC Motors. Этот седан должен появится в России в будущем году и напрямую конкурировать с популярным у нас Hyundai Solaris.

Краш-тесты кроссоверов-2015: самые опасные и самые безопасные модели

После серии краш-тестов и испытаний в Американском страхом институте дорожной безопасности Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) были выявлены самые небезопасные среднеразмерных кроссоверы и полноразмерные внедорожники, некоторые из которых показали шокирующие результаты при фронтальных краш-тестах.

«Почетное» первое место за кроссовером Dodge Journey. При просмотре его краш-теста можно было увидеть, как его передние стойки кузова легко сминаются, а водитель и пассажиры получили максимально количество повреждений. Особенно отмечена слабая защита бедер и голеней пассажиров при столкновении.

Вторым «рекордсменом» стал внедорожник Dodge Durango, который практически не улучшил результаты выше указанной модели. За свои показатели он получил самую низкую оценку.

На третьем месте по «худшим» результатам оказались американский Jeep Cherokee и южно-корейский Hyundai Santa Fe. Как оказалось кузов «американца» не способен гасить силу удара при столкновении, а «кореец» не справился с защитой нижней части ног пассажиров.

Hyundai Santa Fe 2015

Jeep Cherokee 2015

Dodge Journey 2015

Dodge Durango 2015

В результате краш-тестов IIHS стало понятно, что не все кроссоверы и внедорожники настолько безопасны, как уверяют производители. Даже некоторые легковые автомобили показывали намного лучшие результаты.

После того, как в сети были опубликованы данные о внедорожниках и кроссоверах, которые показали не совсем удовлетворительные результаты краш-тестов, пришла очередь назвать лидеров безопасности.

Победителем стал Nissan Murano последнего поколения. Согласном данным краш-тестов Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) автомобиль получил «отлично» и вполне серьезно защищает водителя и пассажиров в салоне. «Японский самурай» отличился от остальных моделей, благодаря полученным высоким показателям.

Внедорожник Ford Flex получил оценку Top Safety Pick по всем пройденным краш-тестам. Правда, при фронтальном ударе автомобиль не получил высший бал, но по остальным он смог получить «отлично».

Jeep Wrangler 2015 IIHS



2015 Scion FR-S Test Drive Overview

Looking for a Used FR-S in your area?

CarGurus has 489 nationwide FR-S listings starting at $11,750.

2015 Scion FR-S Test Drive Review

The 2015 Scion FR-S is a true sports car, easily putting a big fat grin on your face as you’re taking a corner on your favorite twisty road. But its lack of practicality means either that you don’t have any kids or that you also own a different vehicle that’s more suitable for the real world.

Look and Feel

Automotive trends are leaning toward vehicles that can be all things to all people. You’ve got crossovers that blur the lines between SUVs and wagons, pickup trucks that rival luxury cars for their ability to coddle and midsize sedans that get amazing fuel economy. That’s why it’s somewhat refreshing to drive a car as singular in its purpose as the 2015 Scion FR-S.

With its low-slung styling and aggressive looks, there’s no mistaking this car’s intent. A Scion FR-S isn’t meant to coddle its driver or to make productive trips to the big-box store. This is clearly a car meant to be driven hard… and fast.

The problem, of course, is that there are similarly athletic alternatives that can also perform family- and/or cargo-hauling duties when necessary, in particular the excellent Ford Focus ST and Volkswagen GTI. By contrast, owning a Scion FR-S signifies that you don’t have parental responsibilities or need to worry about such pedestrian issues as practicality, perhaps appropriate given changing American demographics that indicate most adults in the U.S. are now single rather than married.

If you’re kid-free and don’t ever need to worry about carrying home a 55-inch LED television following a Black Friday sales event, or you simply enjoy the luxury of having a second or third car to drive just for fun, the Scion FR-S is worthy of consideration, especially thanks to its affordable price.

Starting at just $25,670, the Scion FR-S comes with plenty of standard equipment, including 17-inch alloy wheels, power accessories, air conditioning and a 6.1-inch touchscreen infotainment system with Bluetooth connectivity and audio streaming, HD Radio, a USB port and an 8-speaker sound system. Scheduled maintenance stops are also covered for the first 2 years and 25,000 miles of ownership.

To upgrade an FR-S, buyers can opt for an automatic transmission and a premium infotainment system with navigation, Aha Internet services, and access to social media platforms right from the car’s dashboard. Additionally, a number of cosmetic, functional and performance-enhancing accessories are available through the dealer.

In September, Scion introduced the Release Series 1.0 special-edition version, limited to a production run of 1,500 cars. It is dipped in festive Yuzu Yellow paint and equipped with dual-zone automatic climate control, push-button start, HID headlights, LED running lights and unique seat fabric. A bunch of Toyota Racing Development accessories are also bolted onto the Release Series 1.0, including a body kit, quad-tip exhaust, lowering springs and a unique TRD steering wheel and shift knob.

My standard-issue test vehicle had the automatic transmission, the BeSpoke Premium infotainment system, fog lights, a rear spoiler, a sliding center-console armrest and a few other items for a grand total of $29,570, including the $770 destination charge.

Performance

Any nimrod can go fast in a straight line, even in a minivan. But when it comes to applying the basic laws of physics to travel on four wheels, most people quickly get in over their heads. While the FR-S might not necessarily be fast in a stoplight drag race, it is more capable than most affordable performance cars of rounding corners with precision and executing drama-free stops, making this one fun little car to thrash.

An angry-sounding 2.0-liter horizontally opposed (boxer) 4-cylinder engine thrums under the hood, capable of producing 200 hp, enough to get this lightweight, 2,758-pound car up to speed with plenty of oomph left in reserve. The engine drives the rear wheels through a 6-speed manual gearbox or, as was the case with my test car, a 6-speed automatic transmission with paddle shifters.

While it might initially seem wrong to get a slush box in a car like the FR-S, those feelings are misguided, as the optional automatic does not detract from the driver’s enjoyment in any way. Shifting quickly and cheerfully, kicking down a gear or two responsively, and matching revs along the way while keeping the engine spinning in the thick of its sweet spot, this transmission performs beautifully while returning superior gas mileage.

On the sinuous blacktop that threads its way across the Santa Monica Mountains, the FR-S shines brightly thanks to its performance-tuned MacPherson strut front and double wishbone rear suspension, which is revised for 2015 to improve handling. In my experience, the FR-S cornered flat and true, rotating perfectly around tight corners and expertly transitioning weight between S-curves. The twitchiness of the 2013 and 2014 models is gone, and now the FR-S is a supremely capable and perfectly planted vehicle.

The stiffened front suspension also has a positive impact on the car’s steering. Although heavy around town and in parking lots, it proves telepathically precise when shifting directions at speed. The car’s 215/45R17 summer-tread tires contributed to the Scion’s flawless mountain-driving performance, and the 4-wheel ventilated-disc brakes exhibited nary a hint of fade.

As might be expected of such a singularly purposed sports car, however, the ride quality isn’t great, with plenty of harshness and noise invading the cabin while simultaneously jarring passengers, especially over pimply pavement.

Form and Function

As you slide into the FR-S, remember to manage your expectations. This is not a posh car or one bristling with the latest infotainment features. Rather, the FR-S features a minimalist approach to interior design, offering the bare minimum of features in order to qualify as a modern vehicle. There are some upscale touches sprinkled about the cabin, such as the carbon fiber trim patterns, a soft dashboard trim panel and sporty splashes of red on the front seats and in the exposed stitching. Mostly, however, this car’s interior makes it clear that Scion spent its money on the underlying engineering.

The front seats happen to be exceptionally comfortable, though, with some serious side bolstering to keep your body in place while fighting the forces of lateral gravity. Scion also recognizes that drivers use their left leg as a brace when cornering, so there’s a nice padded surface on the door to improve comfort when pushing limits. The center console armrest, an additional cost item, is hard and uncomfortable, and can also get in the way of your right elbow when working the steering wheel. Visibility is decent for a car of this type, but I sure wished for a rear-view camera system.

While this is technically a 4-passenger vehicle, only those who are into masochistic levels of confinement will find the FR-S’s rear seats of any use. Even my little kids balked at spending any amount of time in there, despite the fact that I repositioned the front seats to give them more room to breathe. Better to simply fold the rear seat down and expand the small trunk beyond its paltry 6.9 cubic feet of space.

Tech Level

When it comes to the latest technology, the Scion FR-S is humbly simplistic. A touchscreen infotainment system is standard equipment, featuring a 6.1-inch screen, Bluetooth hands-free calling and music streaming, HD Radio and a USB port. Other than this, the FR-S offers little in terms of standard technologies.

My test car had the optional BeSpoke premium touchscreen infotainment system, which included voice-activated navigation, Aha Internet services via iTunes7 and Google Play, and access to social media platforms including Facebook and Twitter. Location-based services also help the FR-S’s owner to find local restaurants, coffeehouses and hotels and to check weather information. Pairing my phone to the system was fairly simple and intuitive, but the small buttons combined with the car’s stiff suspension often made performing simple tasks an exercise in frustration.

Safety

Similarly, this Scion lacks anything more than the basics when it comes to safety technologies. Aside from a stability control system that allows for an impressive level of foolhardiness before stepping in to get the car under control, there are no additional safety features worth mentioning, not even a reversing camera.

Inexplicably, the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) gives the FR-S an overall crash-test rating of 5 stars, the highest rating possible. When you dig into the details, you find that in the most important measures, the car gets 4-star ratings for frontal-impact protection and a mediocre 3-star rating for the driver’s side-impact protection. True, the FR-S does get a 5-star side-impact rating for rear-seat occupants, but this is all but irrelevant, since nobody is likely to ever ride back there.

The news isn’t all bad when it comes to crash-test performance, though. The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) gave the 2014 Scion FR-S a Top Safety Pick rating, thanks to the car’s Acceptable rating in the small overlap frontal-impact test. Since no structural changes have been made for 2015, this rating should carry over from last year.

Cost-Effectiveness

Call this car a cheap thrill if you will, but that’s what it is. Not only is the sticker price affordable, Consumer Reports thinks this car will prove inexpensive to own, certainly due in part to the free Scion Service Boost program, which covers scheduled maintenance for the first 2 years or 25,000 miles of ownership. Plus, ALG says the FR-S will hold its value over time.

Oddly, though, considering that the Scion FR-S is the result of collaboration between Subaru and Toyota, reliability predictions are unfavorable based on early quality glitches with the 2013 model year versions. Our bet is that over time a Scion FR-S will prove just as hardy as your average Toyota, but you should be aware of these negative predictions from Consumer Reports and J.D. Power.

As far as fuel efficiency is concerned, the Scion FR-S allows you to have your cake and eat it, too. The EPA expects the FR-S to return 25 mpg in combined driving with the manual gearbox and 28 mpg with the automatic transmission. I got 28.3 mpg, but that reflects many highway miles and, apparently, good times driving the FR-S hard… and fast.

Liz Kim has worked within the world of cars for 15 years, at various points reviewing and writing about, or analyzing and marketing, everything automotive. It’s no wonder that she married a fellow automotive journalist. Liz can be found examining and assessing the latest vehicles when she’s not busy keeping the peace between, and the schedule for, her two young daughters.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов: